جراحی بینی فانتزی در سمنان

یکی از شایع ترین عمل های زیبایی که در کشور ما از محبوبیت بالایی برخوردار است ، جراحی بینی می باشد. دلیل اهمیت یافتن جراحی کردن بینی از این حیث است که بینی در مرکزیت صورت واقع شده و به عنوان عنصری مهم در برقراری و ایجاد هارمونی و توازن مابین تمامی اجزای چهره به شمار می رود. انتخاب مدل بینی ، پروسه ای مهم و اساسی می باشد. برخی افراد بدون در نظر داشتن عملکرد حیاتی بینی ، ویژگی های بینی و حفظ تناسبات چهره خود متاسفانه به تبعیت از مد اقدام به انتخاب مدلی خاص از بینی می کنند ، اما پس از مدتی و با کاهش محبوبیت مدل انتخابی ، ابراز پشیمانی کرده و تصمیم به جراحی مجدد بینی می گیرند. ما در ادامه این مقاله از خانم دکتر پریا حامدی ، بهترین جراح بینی در سمنان ، قصد داریم در رابطه با جراحی بینی فانتزی مطالبی را بیان کنیم که مطمئنن برای شما نیز مفید است و به شما کمک می کند تا بهترین فرم را برای بینی خود انتخاب نمایید. 

 

جراحی بینی فانتزی

 

ویژگی های نتیجه جراحی بینی فانتزی

بینی فانتزی ، یکی از انواع مدل های جراحی زیبایی دماغ است که بیشتر در میان خانم ها شایع است. بینی فانتزی در مقایسه با بینی طبیعی از سایزی کوچکتر برخوردار بوده و دارای کمی قوس و انحنا در نمای نیم رخ است ، نوک بینی نیز در بینی های فانتزی رو به بالا می باشد.

به علاوه اینکه بینی های فانتزی در قیاس با بینی طبیعی از نمای روبرو باریک تر به نظر می رسند. همچنین زاویه مناسب نوک بینی تا لب بالا ، در جراحی بینی طبیعی 90 الی 95 درجه است که این درجه در بینی های فانتزی به 100 الی 105 درجه می رسد.

لازم به ذکر است در صورتی که زاویه بینی از 105 درجه تجاوز کند ، بینی خیلی سربالا شده و در نتیجه از حالت نرمال خارج می شود که اصطلاحا به این مدل از بینی ها بینی خوکی اطلاق می گردد.

نتیجه جراحی بینی فانتزی به چه عواملی بستگی دارد؟

بینی پس از عمل فانتزی به شکلی کوچک و سربالا تبدیل شده و نیاز است جراح بینی سمنان دقت و ظرافت بسیار زیادی به کار گیرد تا فرم آن مطابق با خواسته های فرد شود. بروز مشکلات تنفسی یکی از مواردی است که از عواقب انتخاب جراح با تجربه کم است. نتیجه پروسه به عواملی مانند ساختار بینی ، کیفیت غضروف ، نوع پوست و غیره بستگی دارد. با این حال ، افرادی با ویژگی های زیر برای این عمل مناسب شمرده شده و اگر در مختصات توضیح داده شده قرار بگیرند ، نتیجه عمل آن ها مطلوب خواهد شد.

برخی از ویژگی ها و خصوصیات فردی تعیین کننده این واقعیت هستند که آیا او کاندیدای مناسبی برای انجام عمل بینی فانتزی هست یا نه. اولین نکته بسیار مهم در تصمیم گیری ، شکل و فرم اولیه بینی است. همانطور که می دانید ، بینی های استخوانی بخاطر بافت استخوانی محکم و قویتر و پوست نازک ، بهترین نوع برای اجرای جراحی بینی فانتزی هستند.

  • سن

 مولفه سن می تواند بر نتیجه جراحی بینی فانتزی در سمنان یا شهرهای دیگر تاثیرگذار شود ، چرا که هر چه پوست شاداب تر باشد ، زودتر بهبود می یابد. از سویی دیگر ، افراد در بازه سنی 17 تا 18 سالگی ، رشد استخوانی کاملی داشته و در آینده فرم بینی آن ها ، مطابق با سن آن ها مشاهده می شود. سن و سال متقاضی ب، رای انجام این عمل زیبایی بسیار تعیین کننده است. فردی اولویت انجام این پروسه را دارد که به بلوغ و تکامل کافی رسیده باشد.

ضمناً افراد جوان اولویت بالاتری برای انجام این عمل نسبت به افراد مسن تر دارند ؛ زیرا از سلامتی عمومی و جسسمانی کافی برخوردارند. سلامت جسمانی نقش مهمی در تصمیم گیری قبل از جراحی دارد ؛ چون امکان بروز مشکل برای مبتلایان به بیماری هایی مثل دیابت ، هموفیلی و غیره ، حین عمل دور از انتظار نیست و ممکن است برای متقاضی و پزشک خطرات و پیچیدگی هایی را داشته باشد.

  • سلامت فرد

میزان سلامت عمومی فرد از دیگر مولفه های مهم است و به همین علت ، اگر فرد مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند بیماری قلبی ، ریوی یا غیره باشد با ممنوعیت انجام عمل بینی روبرو می شود. مبتلایان به دیابت یا فشار خون با کسب مجوز از پزشکشان می توانند برای این عمل اقدام نمایند.

علاوه بر این ، مبتلایان به بیماری ها و اختلالات تنفسی نباید تحت جراحی بینی فانتزی قرار بگیرند. عمل بینی عروسکی ممکن است عوارضی از جمله مشکل در تنفس را داشته باشد و به همین دلیل ، شرایط را برای این دسته بسیار سخت تر می کند. درصورت بروز چنین مشکلی ، بهتر است با پزشک خوددر سمنان مشورت نمایید تا امکان بروز مشکل را به حداقل برسانید.

ضمناً سلامتی روانی هم در کنار سلامتی فیزیکی ، نقش مهمی در این انتخاب دارد. افرادی که در کل از ظاهر خود رضایت کافی را ندارند ، حتماً باید دقیق ارزیابی شوند و درصورتیکه به وسواس های روانی مبتلا نیستند ، اقدام به جراحی بینی فانتزی کنند.

  • انتظار منطقی از نتیجه

اگر بینی با پوستی ضخیم یا گوشتی دارید نباید انتظار داشته باشید نتیجه جراحی بینی فانتزی شما ایده آل شود. بنابراین قبل از عمل به خوبی بر روی انتخاب فرم بینی خود فکر کرده باشید.

  • مشکلات تنفسی

پولیپ بینی یا انحراف بینی را می توان در یک عمل واحد با جراحی بینی عروسکی انجام داد و نتیجه ای مورد قبول کسب نمود. با این حال ، این مساله ارتباط بسیار زیادی با انتخاب جراح بینی شما دارد تا به دور از اضافه شدن مشکلات تنفسی، عملکرد دستگاه تنفسی شما پس از رفع پولیپ بهبود یابد.

 

جراحی بینی فانتزی

قبل از جراحی کردن دماغ مهم ترین مسئله ای که باید مدنظر داشت ، حفظ عملکرد اصلی بینی که همان تنفس است می باشد ؛ لذا اعمال هر نوع تغییری بر روی بینی باید در عین حفظ صحیح این عملکرد صورت گیرد. به طور کلی ، افرادی که تمایل به جراحی بینی فانتزی دارند باید توجه داشته باشند که یکی از ملزومات عمل بینی فانتزی برخورداری از بینی استخوانی است ، چرا که این نوع دماغ ها به دلیل پوست نازک و استخوان محکمی که دارند ، قابلیت انجام هر مدلی از جراحی را دارا می باشند.

لازم به ذکر است افرادی که دارای صورت بزرگی هستند و متعاقبا اعضای چهره آن ها نیز نسبتا بزرگ می باشد ، کاندید مناسبی برای انجام جراحی بینی فانتزی سمنان نیستند ، زیرا اعمال تغییرات مربوط به آن فرم در این دسته از افراد سبب برهم خوردن تناسبات چهره آن ها خواهد شد.

افراد به منظور انجام این پروسه ، باید در انتخاب جراح بینی دقت لازم را داشته باشند ، زیرا انجام این جراحی نیازمند مهارت و تبحر بالای جراح می باشد تا از بروز مشکلاتی همچون بیش از حد کوچک شدن سوراخ های بینی ، سربالایی شدن بیش از اندازه بینی و غیره پیشگیری شود.

 

جراحی بینی فانتزی _ دکتر پریا حامدی

 

چرا نمی توان جراحی بینی فانتزی بر روی بینی های گوشتی انجام داد؟

وجود قوس بر روی پل بینی یکی از بارزترین ویژگی های دماغ های فانتزی در سمنان است ، برای اینکه بتوان این ویژگی و دیگر ویژگی های فرم فانتزی را در بینی ایجاد نمود ، لازم است تا استخوان ها و غضروف های بینی مستحکم بوده و برای اینکه این ظریف کاری ها و تغییرات به خوبی قابل مشاهده باشند ، پوست بینی باید نازک باشد. بینی گوشتی به دلیل اینکه پوست ضخیم و استخوان های ضعیفی دارد ، قابل جراحی به این فرم نیست و این موضوع ارتباطی به مهارت و تجربه جراح ندارد ؛ لذا اگر بینی تان گوشتی است از جراح خود انتظارات نامعقول نداشته باشید.

آیا جراحی بینی فانتزی برای آقایان مناسب است ؟

بینی فانتزی به دلیل کوچک و سربالا بودن با صورت هایی تناسب دارد که ظریف بوده و اجزای آن ها کوچک باشد. به همین دلیل ، با صورت آقایان که استخوانی و اغلب ضمخت می باشد ؛ تناسب نداشته و از جذابیت آن ها می کاهد. از اینرو بهتر است آقایان از جراحی به فرم فانتزی خودداری کرده و عمل طبیعی انجام دهند.

فرق جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی

همانطور که می دانید ؛ بینی های کوچک را که دارای نوک سربالا و قوس می باشند ، بینی عروسکی یا فانتزی می نامند ؛ بینی های نیمه فانتزی نیز همانند این مدل ، دارای نوک سربالا و قوس می باشند ؛ اما میزان قوس و سربالایی نوک بینی در آن ها ، بسیار کم می باشد. در واقع بینی های نیمه فانتزی نسبت به فانتزی ، طبیعی تر به نظر می رسند ؛ به همین علت گفته می شود ، بینی های نیمه فانتزی میان بینی های طبیعی و فانتزی قرار دارند.

بینی طبیعی بهتر است یا فانتزی ؟

تنها تفاوت میان بینی های طبیعی و فانتزی ، در فرم ظاهری آن ها است و بیماران موجود در سمنان ، با توجه به سلیقه و چهره خود یکی از آن ها را انتخاب می کنند.

هزینه جراحی بینی فانتزی چقدر است ؟

احتمالا متوجه تفاوت قیمت جراحی کردن بینی در میان افراد شده اید ؛ در این باره باید ذکر شود ، هزینه عمل زیبایی با توجه به فاکتورهای متعدد ؛ از جمله میزان ناهنجاری ها در هر فرد متفاوت می باشد ؛ از این رو ، به شما عزیزان توصیه می شود ، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره به جراح ، مراجعه کرده و تحت معاینه قرار بگیرید.

در رابطه با پرداخت هزینه این عمل توسط بیمه که بسیاری از شما عزیزان در رابطه با آن سوال دارید ، باید ذکر شود شرکت های بیمه ، تنها هزینه جراحی های درمانی را تحت پوشش قرار می دهند. بنابراین ، در صورتی که عمل دماغ ، جنبه زیبایی داشته باشد ؛ بیمه ، هزینه آن را متقبل نمی شود.

 

 

جراحی ترمیمی 

جراحی بینی فانتزی به طور کلی ریسک بیشتری نسبت به جراحی بینی طبیعی دارد. حال اگر در انتخاب جراح بین خود نیز دقت لازم را صرف نکنید ، امکان دارد بینی تان به شدت کوچک شده و دچار مشکلات تنفسی شوید یا ایرادات دیگری در بینی ایجاد شود که برای برطرف کردن آن ها نیاز به جراحی بینی ترمیمی داشته باشید.

انتظارات بیماران و واقعیات جراحی ترمیمی بینی 

  • از جراح بینی تان توقعات معقول داشته باشید

برای اینکه نتیجه عمل بینی فانتزی توسط دکتر حامدی مورد رضایت تان واقع شود ، باید از نتایج آن توقعات معقول داشته باشید ، به طور مثال چنانچه در اثر جراحی بینی فانتزی بینی خیلی کوچک یا سربالا شده باشد ، دست جراح برای فرم دهی آن بسته بوده و نمی تواند همه مشکلات موجود در آن را برطرف کند.

  • بعد از یکسال برای جراحی بینی ترمیمی اقدام کنید

تورم بعد از جراحی بینی فانتزی ، یکی از عوارض شایع این عمل زیبایی می باشد که رفع کامل آن حدوداً یکسال زمان می برد. ممکن است ایراداتی همچون تا به تا بودن سوراخ ها که افراد در بینی مشاهده می کنند ، به دلیل وجود تورم در بینی بوده و بعد از رفع آن، مشکل مورد نظر نیز برطرف شود. از طرف دیگر ، دلیل گذشت یکسال این است که زخم های ناشی از ایجاد برش در پوست و غضروف ها بهبود یافته و ساختمان بینی آمادگی لازم برای جراحی مجدد در سمنان را داشته باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با دکتر